دانلود رفتار مصرف کننده 27 صDOC تحقیق رفتار مصرف کننده 27 صDOC مقاله رفتار مصرف کننده 27 صDOC رفتار مصرف کننده 27 صDOC
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل zip
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
دانلود رفتار مصرف کننده 27 ص.DOC

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 27 صفحه

رفتار مصرف کننده تئوری مطلوبیت نهائی در این بخش با استفاده از مفهوم مطلوبیت نحوه تصمیم گیری یک مصرف کننده برای خرید یک کالا بررسی می شود.
یک مصرف کننده، شخص با خانواری است که کالاها و خدمات را به منظور ی خواسته ها و نیازهایش خریداری می کند و در بیشتر حالات مصرف کنندگان افرادی هستند که کالاها و خدمات را برای ی شخصی خود می خرند، مثل خرید یک بستنی یا یک اتومبیل.
هم چنین وقتی یک فرد یک کالا را برای شخص دیگری می خرد مثل خرید بلیط سینما برای دوست خود یا خرید یک هدیه برای والدین خود، در این هنگام نیز او یک مصرف کننده می باشد.
در تعریف تقاضا، عبارت خانوار نیز معادل مصرف کننده است.
آنچه که یک مصرف کننده را از یک واحد تجاری یا دولت متمایز می سازد، این است که افراد و خانوارها کالاها و خدمات را مستقیما برای ی خواسته ها و نیازهای خریداری می کنند، در حالی که واحدهای تجاری کالاها و خدمات را برای تولید کالاها و خدمات دیگر نیز به کار می گیرند.
مشابه این امر در مورد دولت ها نیز صدق می کند با این تفاوت که نوع کالاها و خدمات ارائه شده اندکی متفاوت است و در بازار فروخته نمی شوند.
مطلوبیت مصرف کنندگان در طول زندگی روزمره کالاها و خدمات متفاوتی را می خرند و نوع این کالاها و خدمات خریداری شده در طول زمان تغییر می کند.
در اینجا این سوال مطرح می شود که با وجود تنوع کالاها و خدمات ارائه شده در اقتصاد، مصرف کنندگان چگونه تصمیم می گیرند که کدام کالا را خریداری کنند؟
به این سوال باید به مفهوم مطلوبیت که مبنای انتخاب مصرف کننده است توجه نمود.
مطلوبیت، ی خواسته ها و نیازهاست که از طریق مصرف کالاها و خدمات حاصل می شود.
مصرف کنندگان، کالاها و خدمات را برای برآوردن نیازها و خواسته هایشان می خرند.
برای مثال غذا برای برطرف کردن گرسنگی و مسکن برای حمایت در برابر محیط خریداری می شود.
مطلوبیت در علم اقتصاد برای نشان دادن رضایتی که افراد از طریق مصرف کالاها بدست می آورند، استفاده می شود.
بنابراین، لغات آسایش، رفاه و خرسندی معانی مشابهی را شامل می شوند.
به یاد داشته باشید که مطلوبیت از ی خواسته ها و نیازها حاصل می شود و از طرفی ممکن است که شما یک بستنی را بیشتر از واکسن فلج اطفال بخواهید، ولی نیاز شما به واکسن بیش از خواستن بستنی است.
در این حالت مطلوبیت بدست آمده از واکسن بیشتر از مطلوبیت بدست آمده از بستنی است.
از طرف دیگر مطلوبیت یک کالا فقط بر مبنای مفید بودن آن نیست.
برای مثال یک چکش ممکن است بسیار مفید باشد، اما در یک روز گرم تابستانی شما مطلوبیت بیشتری از یک بستنی کسب می کنید.
به طور خلاصه هم ی خواسته ها و هم ی نیازها برای کسب مطلوبیت مهم می باشند.
مطلوبیت کل و بیشینه کردن مطلوبیت از آنجا که مطلوبیت از مصرف کالاها و خدمات حاصل می شود، بنابراین هر چه کالای بیشتری مصرف شود، مطلوبیت کل مصرف کننده بیشتر خواهد شد لذا مطلوبیت کل عبارتست از سط کل ی نیازها و خواسته ها از طریق مصرف کالاها و خدمات.
از نظر رفتار مصرف کننده، هدف به دست آوردن بالاترین سطح مطلوبیت کل ممکن است و در علم اقتصاد با این فرض مواجه هستیم که مصرف کنندگان طوری انتخاب م



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اخبار مهاجرتی کانادا انعکاس آب شیوا رایانه چـکــاوکــــ مطالب و مباحث قرآنی و مذهبی Pepe هنرستانی ام محصولات گرمایشی لایَموت